Christel vindt haar droomjurk

De customer journey van een omnishopper

Volgende stap
Christel gaat dit weekend naar een feestje en vindt maar geen gepaste outfit…
Volgende stap
Christel ziet haar droomjurk in de etalage, maar de winkel is net gesloten.
Aan de hand van de gsm-signalen op het netwerk van Orange, kunnen druktebeelden (of heat maps) worden samengesteld. Deze tonen waar de mensen vandaag komen, waar ze graag blijven en waar ze heen gaan. Dankzij de analyse van deze geanonimiseerde gegevens kan u de ideale locaties bepalen voor uw winkels.
Volgende stap
Met haar smartphone scant Christel de qr-code van de jurk. Ze slaat de link op in haar favorieten.
Volgende stap
Terug thuis, surft Christel meteen naar de website van de winkelketen. Ze reserveert er de jurk en regelt een afspraak om hem de dag erna in de winkel te passen. Alles gaat vanzelf. Dezelfde avond nog koopt ze bijpassende schoenen in een andere webwinkel. Shoppen was nog nooit zo makkelijk!
Als winkelketen wilt u geen risico's nemen op het vlak van online veiligheid. Laat daarom uw internettoegang en servers in één moeite beveiligen door Orange.
Volgende stap
Christel krijgt een uur voor haar afspraak een sms met een herinnering en een extra promo.
Wilt u als handelaar Christel verder begeleiden tijdens haar shopping journey en naadloos inspelen op haar wensen? Dat kan! Dankzij Enterprise Messaging van Orange staat u via sms continu in contact met Christel. Da’s slim én efficiënt!
De webwinkel is verbonden met de back-office van de winkelketen, waardoor de reservatie ook achter de schermen vlot verloopt.
Volgende stap
De jurk hangt klaar. Christel probeert de fysieke jurk voor een interactieve spiegel virtueel uit in allerlei kleuren..
Om de stock optimaal te kunnen beheren, zijn alle vestigingen van uw winkel met een IP VPN-verbinding met elkaar verbonden. Zo weten uw medewerkers precies in welke vestiging Christels droomjurk nog voorradig is en kunnen ze die nog snel shippen naar de winkel waar Christel haar de volgende dag komt passen. Handig, niet?
De winkelbediende helpt Christel en vertelt haar dat de jurk ook in andere kleuren beschikbaar is.
Volgende stap
Christel twijfelt. Maar geen nood: dankzij het gratis internet in de winkel blijft ze met alles en iedereen verbonden. Zo kan ze via WhatsApp foto's van de jurk naar haar vriendinnen sturen en polsen naar hun mening.
Hoe veel klanten bezoeken uw winkel? Hoe lang blijven ze? Welk traject leggen ze af in de winkel? Met Managed Wifi (via een Orange-partner) kan u die geanonimiseerde data gebruiken en analyseren. Dat levert u heel wat kostbare informatie op om zo in uw winkelpunt een sterkere klantenervaring uit te bouwen.
De geconnecteerde shopper van vandaag wil een totale winkelbeleving, zowel offline als online. Daarom hebt u er als winkel alle belang bij om uw klanten gratis wifi aan te bieden. Maar ook digitale signage-systemen kunnen bijdragen tot de ideale winkelbeleving van uw klanten.
Volgende stap
De verkoopster, die een tablet met een app van de winkel heeft, suggereert allerlei accessoires bij de jurk.
De IT-manager van uw winkelketen beheert de mobiele toestellen van de winkelbedienden met een slimme oplossing voor Mobile Device Management.
De app van de winkel heeft toegang tot uw back-office en toont uw klanten alle beschikbare accessoires, zowel in uw eigen winkel als in de andere vestigingen. Kortom, u creëert extra verkoopkansen.
Volgende stap
Christel rekent af met haar smartphone die ook haar klantenkaart bevat. De extra promo wordt automatisch verrekend. Ze kiest ervoor om de jurk, van zodra deze klaar is, bij haar thuis te laten leveren.
Uw winkeltransacties gebeuren veilig en betrouwbaar via een directe verbinding naar Atos. Maar wilt u nog een extra zekerheid inbouwen? Dat kan! Valt de primaire verbinding toch uit, dan blijft dankzij een back-up verbinding via 4G van Orange de continuïteit gegarandeerd.
Christel kiest uiteindelijk voor de jurk in een andere kleur maar die is er niet in haar maat... Maar geen paniek: via het ERP-systeem vindt de bediende welke winkel de jurk wel heeft.
Volgende stap
Terug thuis ontvangt Christel een sms met een bevestiging van het tijdslot waarin de schoenen geleverd worden die ze de avond tevoren besteld heeft.
Volgende stap
De jurk wordt op maat geretoucheerd. De voorraadgegevens van de winkel worden na de verkoop automatisch bijgewerkt.
Het Internet of Things-netwerk van Orange volgt het pakket tijdens de verzending op en kan nauwkeurig inschatten wanneer de jurk van Christel wordt geleverd.
Volgende stap
De dag nadien krijgt Christel via sms de bevestiging dat haar geretoucheerde jurk verzonden is.